luxueus genieten bij Park Hyatt Wenen

VIENNA TRAVEL TIPS TRAVELBLOGGER FASHIONISTA CHLOE

Goedemorgen allemaal! Het is alweer maandag en dat betekent werk aan de winkel. Voordat ik verder schrijf wil ik jullie eerst bedanken voor alle verjaardagswensen via social media. Zondag in Wenen heb ik mijzelf nog nooit zo jarig gevoeld, thanks guys! Ik ben alweer zevenentwintig geworden, jemig de tijd vliegt. Op dit moment ben ik dus in Wenen en vandaag wil ik de eerste blogpost over deze prachtige stad met jullie delen. Dus let’s GO het is tijd voor een nieuw avontuur! Hebben jullie nog tips let me know!

Op zaterdag al vroeg in de ochtend vetrok onze vlucht naar Wenen. Super fijn natuurlijk, want zo hadden we een extra lange dag in de stad, maar voor zeven uur rijden er natuurlijk geen treinen van Nijmegen naar Schiphol. Op uitnodiging van Sheraton Amsterdam Airport kon een dag van te voren al overnachten in de buurt van Schiphol. Althans in de buurt, beter kan ik zeggen op Schiphol. De receptie van het hotel grenst namelijk aan de centrale hal van het vliegveld. Na het uitchecken hoef je dus niet eens meer naar buiten te gaan, je kan gewoon rechtstreeks naar de desbetreffende incheckbalie lopen. Dit vond ik echt ideaal! Daarnaast kon ik de avond ervoor ook nog eens genieten van een heerlijk diner met uitzicht op de landingsbaan van Schiphol. Perfect toch?

De volgende ochtend vlogen we rond de klok van zeven richting Wenen en waren in nog geen twee uur op Oostenrijkse bodem. We reisden met handbagage dus konden meteen doorlopen naar de rental car afdeling. Het centrum van Wenen is prima te bereiken met het openbaar vervoer of taxi, maar omdat we tijdens onze derde dag een kleine roadtrip gaan maken vonden wij het handiger om een auto te huren. Dit kan super makkelijk via SunnyCars hier. Hierna was het hup in de auto richting onze eerste stop. Na een klein uurtje kwamen we aan bij het prachtige vijf sterren deluxe hotel Park Hyatt Wenen. Hier werden wij van harte welkom geheten en konden we zelfs nog aanschuiven voor het ontbijt (#ideaal). We kregen een kamer upgrade en moesten nog even wachten tot we in de kamer konden. Maar, wachten onder het genot van pannenkoeken, champagne en andere lekkernijen is natuurlijk nooit verkeerd. Na ongeveer een uurtje konden we naar onze kamer en bij binnenkomst viel onze mond letterlijk open. De kamer was in een woord fantastisch! Naast de grote van de kamer was er ook een inloopkast, bad, twee aparte wastafels, zithoek, enorm grote minibar en niet te vergeten een heerlijk bed. We plofte meteen op het bed, we waren zo moe dat we het liefst even wilde slapen. Het was prachtig weer en dan is het natuurlijk (hoe mooi de kamer ook is) zonde om in bed te liggen. Ik nam snel een douche, kleedde mijzelf om, postte nog snel even een foto op Instagram en daarna was het tijd om de stad te verkennen.

Lees ook:  Een dagje naar Bratislava vanuit Wenen

VIENNA TRAVEL TIPS TRAVELBLOGGER FASHIONISTA CHLOE

SHOP THE LOOK:

Op zaterdag en zondag kan je overal gratis parkeren in Wenen dus besloten we de auto te laten staan en lopend de stad in te gaan. Het was prachtig weer (26 graden met zon) dus de ideale temperatuur o mijn Tommy Hilfiger tuinpakje (shop deze hier) te dragen. Na ongeveer 15 minuten lopen kwamen we uit bij Hofburg, een paleis in Wenen. Dit paleis was vanaf de dertiende eeuw tot 1918 de residentie van de heersers van het keizerrijk Oosterijk.

De Hofburg vormde de winterresidentie voor de vorsten terwijl Schloss Schonbrunn de zomerresidentie was (daar later meer over).  Wij bezochten de Hofburg en natuurlijk het Sisi museum, wat natuurlijk een must-go als je in de stad bent. Die avond werd ik om 24:00 jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. Rond de klok van acht pakte we de taxi richting restaurant Motto waarna we later doorgingen naar Club Volksgarten. Inmiddels is het alweer maandag, ben ik niet meer jarig, maar nog wel steeds in Wenen. Wil je nou 24/7 op de hoogte blijven van al mijn avonturen volg mij dan op Snapchat @Fashionistachlo. En voor nu Grüß Gott as Wien!

Chloë Sterk

Chloe (34) besloot na zes jaar haar fashionblog Fashionista Chloe aan de wilgen te hangen en het platform Daily Nonsense op te richten. Ze houdt enorm van reizen en wil op een gegeven moment naar Spanje verhuizen. Op dit moment woont ze nog in een knusse studio in Amsterdam en probeert daar een gezonde balans in de welbekende rat race te vinden.